Naar overzicht nieuws

Management van Bellewaerde Park gaat back-to-the-floor op 20 juli 2006

Reageer

Op donderdag 20 juli organiseert Bellewaerde Park voor het tweede jaar op rij een "back-to-the-floor" voor alle vaste personeelsleden van het attractiepark. Alle deelnemers krijgen de kans om een dag aan de slag te gaan in het hart van het bedrijf: in het park zelf. Samen met de seizoenskrachten staan ze voor de uitdaging om de bezoekers een onvergetelijk dagje pretpark te bezorgen!

Vorig jaar werd voor de eerste maal "back-to-the-floor" georganiseerd en dit werd heel positief onthaald zowel door de deelnemers als door de seizoenskrachten.

Het is belangrijk om voeling te hebben met de dagelijkse realiteit van het park en zijn personeelsleden, maar zeker ook met de bezoekers. De meeste bedienden vervullen hun dagtaak in de burelen, en heel wat arbeiders werken achter de schermen. Daardoor komen ze weinig in contact met de bezoekers, noch met hun collega seizoenskrachten. Precies daarom vind ik dit een zeer goed initiatief! aldus Filip De Witte.

Na de nieuwe werkervaring werd een evaluatiesamenkomst gepland om ieders feedback en belevenis aan bod te laten komen, en om suggesties en ideeën te bespreken om de klantentevredenheid en kwaliteit nog te verhogen.

Ondertussen is er een jaartje voorbij en zijn er heel wat van die ideeën ook werkelijk in de praktijk gebracht. Zo hebben de EHBO medewerkers een nieuwe outfit gekregen met fluorescerende vestjes zodat ze makkelijk herkenbaar zijn voor de bezoekers. Ook werd er een nieuw wagentje aangeschaft, waarmee de verantwoordelijke van de EHBO sneller ter plaatse kan gaan als er een interventie nodig is. Een ander voorbeeld is de aanpassing van het picknick beleid. Sinds het begin van dit seizoen mag er gepicknickt worden in het park op vaste plaatsen, waar er banken zijn voorzien.

Alle permanente personeelsleden konden zich op vrijwillige basis opgeven voor de parkjob die hun voorkeur geniet. Van animator (leeuw) tot attractiebediener, van horeca medewerker tot dierenverzorger en van kassabediende tot parkeerwachter: voor elke functie in het park is er op 20 juli uitzonderlijk een vacature voor de deelnemers.Zij aan zij met de seizoenskrachten mogen ze een hele dag het beste van zichzelf geven om de bezoekers optimaal te (be)dienen. Alle personeelsleden die deelnemen aan deze "back-to-the-floor" vervullen hun job van A tot Z, net zoals de seizoenskrachten: van opening tot sluiting van het park!

Een twintigtal enthousiastelingen zullen tussen 9u en 10u de uniformen aantrekken en naar hun nieuwe werkplaats gaan.

Het belooft alvast warm te worden als marketing & sales directeur Oliver Snyers het leeuwenpak aantrekt om de kinderen te animeren en als personeelsdirecteur Tino Gabriel zijn kantoorjob ruilt om frietjes te bakken in de vernieuwde Nymphaea. PR manager Anke Vanheirreweghe en sales assistant Stéphanie Petit kiezen ervoor om een dagje in de huid van een attractiebediener te kruipen. Anke gaat de uitdaging aan bij El Volador en Stéphanie gaat aan de slag aan de River Splash.

's Avonds wordt er een drink georganiseerd voor het voltallige personeel om gezellig na te praten en nieuwe ideeën en suggesties te verzamelen! Het pretpark op zijn kop... Het wordt een hele uitdaging om ervoor te zorgen dat de klanten niets zullen merken!

Plaats een reactie